مقالات آرشیو خبر ها
رد خون یووه با گل به خودی مافیای فوتبال ایتالیا

رد خون یووه با گل به خودی مافیای فوتبال ایتالیا

 

سالهاست که طرفداران یوونتوس غیرمنصفانه و متأثر از پروپاگاندای رسانه‌ای متهم به «مافیا» بودن می‌شوند. غالباً نیز تلاش‌های تیفوسی‌های آگاهِ یووه برای تشریحِ صحیح حقایق نیز ره به طرفی نمی‌بندد و انگاره‌ی مغرضانه و عامه‌پسند ناپاک بودن باشگاه یوونتوس همچنان در اذهان عموم حک می‌شود.

 

Michele Criscitiello روزنامه‌نگار و مجری تلویزیونی در آستانه اعلام حکم دادستان فدرال در خصوص پرونده افزایش سرمایه و رتبه‌بندی باشگاه یوونتوس، در یادداشتی صریح و روشن‌گرانه نسبت به آنچه در پشت‌پرده در حال سناریوسازی بر علیه یووه و ضربه زدن به اعتبار و حیثیت فوتبال ایتالیا است هشدار داد.

 

 

گزیده‌ای از این یادداشت به شرح زیر است:

 

به عنوان یک روزنامه‌نگار و نویسنده ورزشی اگر بخواهم تنها ده درصد از چیزهایی که با حقیقت پرونده یوونتوس مطرح است را بیان کنم احتمالاً به مشکلاتی در ادامه همکاری با وب‌سایت Sportitalia و تلویزیون برخواهم خورد؛ از شما چه پنهان شاید خانه‌ام نیز غیرقابل سکونت شود!
کاری نمی‌توان کرد، فعلاً گابریله گراوینا همه‌کاره است و همه‌چیز تحت کنترل اوست. فدراسیون فوتبال ایتالیا تنها زمانی رنگ آزادی را خواهد دید که مالاگو، جورجتی و ملونی تصمیم بگیرند زمان پایان دادن به این ویرانی فرا رسیده است.
تا به حال در کجای دنیا دیده شده که رتبه دادگاه درجه یک آن A و رتبه دادگاه درجه دوی آن Z باشد؟! ما با ورزش سروکار داریم نه باندبازی و تسویه‌حساب. هر قدر سیاست‌ورزی بیشتر شود به همان نسبت عدالت نیز کمتر خواهد شد.
مافیا تا همین‌جای کار نیز به بخش اعظمی از اهداف خود رسیده است. حذف یووه از کوپا ایتالیا و لیگ اروپا به همراه ناکامی در رقابتی ناعادلانه و غیر همسطح برای فتح اسکودتو مهم‌ترین نتایج و آثار پرونده‌سازی و بازی مطول با آن در طول یک فصل بوده است.
این البته تنها ابعاد درون باشگاهی‌ست که گربانگیر یوونتوس شد؛ در سطحی کلان‌تر نیز محدودیت‌ها و محرومیت‌ها از حق پخش‌های تلویزیونی و لطمه به وجهه بین‌المللی فوتبال ایتالیا (که البته پیش‌ از این نیز با عدم حضور آتزوری در جام‌‎جهانی قطر کلید خورد) محقق شده است.
آنچه این روزها به عنوان «عدالت ورزشی» از آن یاد می‌شود چیزی نیست جز «سرطان بدخیمِ فوتبال» ؛ وکلایی که به جای «قضاوت» در زمین عدالت، در زمین ورزش «فوتبال» بازی می‌کنند.
امروز شاید یوونتوس به منفی دوازده یا منفی سیزده امتیاز محکوم شود اما از بخت بدِ دست‌های پشت‌پرده که از قضا همیشه به نام و اعتبار یوونتوس سند خورده، همه دریافته‌اند که با راهبریِ عده‌ای نادان، شاهد یک گل به خودیِ محض برای فوتبال ایتالیا هستند.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: